Wydział Medyczny

Tutoring

Tutoring rozumiemy, jako obustronną relację pomiędzy tutorem a studentem. Jego celem jest wspieranie szeroko rozumianego rozwoju, ale przede wszystkim kompetencji akademickich młodych ludzi.

Tutoring na Wydziale Medycznym ma na celu poszerzenie wiedzy o zawodzie lekarza, pokazanie działalności zawodowej i naukowej lekarza. Zaznajomienie z zasadami i procedurami obowiązującymi w szpitalach lub placówkach medycznych.

Celem tutoringu nie jest tylko przekazywanie wiedzy ale również wskazanie możliwości poszerzania wiedzy (uczyć myślenia, argumentowania, samodzielnej decyzyjności w wyrażaniu opinii). Celujemy w rozwijanie zainteresowań, a przez to rozwój umiejętności poznawczych.

Oprócz rozwoju kompetencji akademickich i osobistych, chcemy, aby nauczyciel akademicki –tutor dbał o dobrostan (well-being). Chodzi przede wszystkim o dobrostan psychiczny, oparty na sensowności działania, rozwoju, działaniu na rzecz innych osób lub idei. 

Podstawowe sposoby zapewniania dobrej relacji i dobrostanu, to:
życzliwość, zainteresowanie i uwaga poświęcana studentowi, otwartość, budowanie wzajemnego zaufania, wyrażanie konstruktywnej informacji zwrotnej, wyrażanie pozytywnych emocji, aktywne słuchanie, jasna komunikacja.

Założenia tutoringu na Wydziale Medycznym:

  • Każdy nauczyciel akademicki (z realizacją pensum bardzo małą, zerową) dostaje pod opiekę 1 do 2 studentów
  • W semestrze powinien zapewnić 30h spotkań (ok 2h na tydzień)
    Spotkania mogą odbywać się w sobotę lub niedzielę i trwać dłużej
    Terminy spotkań powinny być umawiane w konsultacji ze studentem
    Każde spotkanie powinno być odnotowane w "dzienniku spotkań" (tutoring_-_dziennik_spotkan.docx)
    Student na koniec semestru ma obowiązek złożyć raport z tutoringu do Dziekana ds. Studentów i Dydaktyki
  • Ważne jest ustalenie ze studentem warunków tutoringu np.:
  1. Czego od siebie oczekujemy?
  2. Do czego się zobowiązujemy?
  3. Jakimi zasadami będziemy się kierować?
  4. Jak będziemy pracować?
  5. Jak będziemy monitorować naszą pracę?
  6. Na jakie formy kontaktu się zgadzamy poza spotkaniami? (mail, sms, w jakich godzinach)
  7. Ustalamy harmonogram naszych spotkań

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję