LOKALIZACJA:
BUDYNEK C-20 – piętro I,II,III
ul. Hoene-Wrońskiego 13c
50-376 Wrocław
Kierownik Centrum Symulacji Medycznej
Jarosław Sowizdraniuk
p. B.2.1. piętro II
tel. 71/ 340 77 22
e-mail: jaroslaw.sowizdraniuk@pwr.edu.pl
Specjalistka ds. inżynieryjno-technicznych
Ewa Nowak
p. B 3.11. piętro III
tel. 71 /340 77 21
e-mail: ewa.nowak@pwr.edu.pl
Specjalista ds. inżynieryjno-technicznych
Dariusz Hadaś
p. B 3.11. piętro III
tel. 71/ 340 77 21
e-mail: dariusz.hadas@pwr.edu.pl
Obejrzyjcie filmik, w którym pokażemy Wam, jak najłatwiej dotrzeć do Centrum Symulacji Medycznej. Zapraszamy na pierwsze zajęcia!
CZYM JEST SYMULACJA MEDYCZNA?
Symulacja medyczna jest metodą dydaktyczną wykorzystywaną w kształceniu studentów kierunków medycznych. Przygotowuje do bezpiecznego postępowania w warunkach klinicznych poprzez uczenie się w odwzorowanym środowisku szpitalnym. Dzięki temu, przyszli lekarze mogą w bezpiecznych warunkach nabywać takie umiejętności, jak badanie chorego, prowadzenie wywiadu medycznego, wykonywanie podstawowych i zaawansowanych procedur medycznych, czy działanie w interdyscyplinarnym zespole oraz pod wpływem stresu.
Symulacja medyczna stanowi uzupełnienie kształcenia klinicznego i nigdy nie zastępuje realnego kontaktu z pacjentem. W Centrum Symulacji Medycznej Wydziału Medycznego PWr studenci realizują program kształcenia w salach wysokiej wierności (w tym w salach bloku operacyjnego, intensywnej terapii dorosłych i dzieci, SOR, sali polożniczo-ginekologicznej, neonatologicznej i środowiskowej), pracowniach umiejętności klinicznych (zabiegowych, chirurgicznych i internistycznych), gabinetach lekarskich. Całość uzupełniają pokoje odpraw oraz pomieszczenia kontrolne. Infrastruktura CSM pozwala na realizację egzaminów w standardzie OSCE (Objective Structured Clinical Examination) oraz centralnego zarządzania kształcenia.
SALE SYMULACYJNE WYSOKIEJ I NISKIEJ WIERNOŚCI
Sale symulacyjne mogą pełnić rolę sal wysokiej i niskiej wierności. Sale wysokiej wierności mają za zadanie umieścić studenta w otoczeniu idealnie odwzorowującym warunki kliniczne, a przygotowane scenariusze są realizowane samodzielnie przez uczących się. W zajęciach wykorzystuje się zaawansowane symulatory pacjenta lub pacjentów/uczestników symulowanych, którzy odgrywają rolę pacjenta, lekarza lub rodziny. Każdy scenariusz zakończony jest odprawą, w czasie której studenci analizują swoje działania, wyciągają wnioski i planują prawidłowe postępowanie i postawy.
Sale niskiej wierności służą głównie do nauki umiejętności technicznych i wykonywania podstawowych procedur medycznych. Stanowią wstęp do złożonych zabiegów podejmowanych przez lekarza w czasie symulacji wysokiej wierności i zajęć klinicznych. Studenci są prowadzeni przez nauczyciela akademickiego w czasie zadań lub scenariuszy symulacyjnych.