Prof. Ciszek odwiedził Wydział Medyczny PWr na zaproszenie dr Dariusza Szarka, neurochirurga z Katedry Neuronauki Klinicznej. Obaj neurochirurdzy doskonale się uzupełniali podczas 2-godzinnego wykładu o neuroanatomii (gałąź anatomii zajmująca się budową obwodowego i ośrodkowego układu nerwowego). Spotkanie w bud. C-13 („serowiec”) zgromadziło nie tylko studentów kierunku lekarskiego, ale także wykładowców i pracowników WMed. Studenci odpowiadali na pytania prof. Ciszka i dr Szarka, ale mieli też szansę zadawać własne pytania.
Najtrudniejsszy segment anatomii
Dr Dariusz Szarek, neurochirurg, Katedra Neuronauki Klinicznej WMed: - Neuroanatomia jest najobszerniejszym i najtrudniejszym segmentem nauczania anatomii prawidłowej, przy czym jest przy końcu cyklu – podkreśla. – Aby zwiększyć atrakcyjność tych zajęć i poszerzyć perspektywę studentów i prowadzących ten przedmiot o doświadczenia specjalistów z innych uczelni, postanowiliśmy zaprosić prof. Bogdana Ciszka. Liczę, że nasi studenci skorzystają z wykładu, który będzie łączy pogłębioną wiedzę teoretyczną z możliwością zadawania pytań.
Prof. Bogdan Ciszek jest autorem i współautorem ponad 150 publikacji z naukowych z dziedziny anatomii, morfologii eksperymentalnej, anatomii klinicznej i neurochirurgii oraz szeregu podręczników akademickich i monografii. Jest znanym wykładowcą w dziedzinie szkolenia specjalistycznego w zakresie anatomii klinicznej i neurochirurgii dla przedstawicieli wielu dyscyplin lekarskich.
Więcej o ekspercie:
Anatom (uczeń prof. Ryszarda Aleksandrowicza) i neurochirurg (uczeń prof. Witolda Mazurowskiego, prof. Mirosława Ząbka i dr. Mikołaja Eibla), kierownik Zakładu Anatomii Prawidłowej CB Akademii Medycznej w Warszawie i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (od 1996 roku), starszy asystent Oddziału Neurochirurgii Szpitala im. prof. J. Bogdanowicza (od 2006 roku), prezes Polskiego Towarzystwa Chirurgii Podstawy Czaszki (2005–2008), wiceprezes i prezes Polskiego Towarzystwa Anatomicznego (2007–2011–2015). autor i współautor wielu uznanych publikacji naukowych.